בעיות שינה

בעיות שינה

מה גורם לבעיות שינה?

הסיבות לבעיות שינה הן מגוונות, וחלקן נעוצות בתפקודים פיזיולוגיים, חלקן נעוצות בהיבטים נפשיים וחלקן עלומות, ממש כמו רגע ההירדמות עצמו. ניתן לומר שהבעיות הפיזיולוגיות כוללות תפקודים הורמונאליים או נוירולוגיים שדורשים איזון. ההיבטים הנפשיים כוללים אינטנסיביות של אורח חיים, או תקופה, לחץ או חוויה מסעירה כמו טראומות או אפילו פוסט טראומה לסוגיה השונים, חשיבה מאומצת, להט בלתי נשלט לתנועה, וחוסר יכולת לעצור ולהירגע. לפעמים בבסיס הדברים קיים קושי באינטימיות, וזה מה שהופך את הרגע השקט למלחיץ.

בעיות שינה ניתנות להקלה על ידי מספר שיטות טיפוליות, טכניקות מגע וכלים שונים. החשיבות הגדולה היא באבחון, ומשם, היכולת לטפל מתחלקת לכמה חלקים, אם כי שילוב של הכלים השונים יביא לאפקטיביות בטיפול ובהצלחתו כמובן.

יש לכם בעיות שינה? 

מתקשים להירדם או חווים שינה קלה ומתעוררים הרבה בלילה? עייפות שנמשכת לאורך היום, אינה מאפשרת לנו לחיות חיים חופשיים כמו שאנחנו מסוגלים, אנחנו זכאים ליותר מכך!

בסוף היום, רבים מאיתנו מגיעים לשלב האינטימי של ההליכה לישון בהיסוס מה. לא כולם מכירים את הרגע הזה, אך מי שחווה אותו פעם אחת, או יותר מכך, מכיר את הרעש שמלווה את הרגעים השקטים האלו, ומכל מיני סיבות, איננו מצליחים להירדם.

לשיחת ייעוץ ראשונית חינם ללא התחייבות

התקשרו אלינו 058-749-6111 או השאירו פרטים ונחזור אליכם

בעיות שינה והשפעותיהן על בריאותינו

איך ניתן לפתור בעיות שינה

נטורופתיה, הומאופתיה, ארומתרפיה, רפואה סינית, איורוודה, רפואה שבטית ורפואה מסורתית הן שיטות שונות המשלבות תזונה מותאמת וצמחי מרפא, היכולים לתת מענה טוב ויעיל לאיזון הפיזיולוגי. לפי שיטות טיפול אלו, מוטמעת התפיסה לגבי ההקשר הנפשי. נטורופתיה אף משלבת תוספי תזונה שונים, הכוללים חומרים חיוניים לגוף, מינרלים, ויטמינים וכדומה.

פרחי באך, דמיון מודרך, פסיכותרפיה הוליסטית וגופנית, הילינג, רייקי, שיאצו וריברסינג, ועוד היד נטויה, יכולות לתת מענה על הצורך הנפשי, ומשם לעשות הקשר פיזיולגי ולהשפיע על תפקודי הגוף עצמו. זאת בהנחה שהסיבה אינה פגיעה במנגנון פיזיולוגי מסוים באופן מהותי.

מדוע כדאי לשפר את איכות השינה שלנו?

איכות השינה היא הבסיס לשפיות דעתנו והחיוניות שלנו במשך היום עצמו. ניהול אנרגיה מתחיל משינה איכותית, ובכך גם טמון הסוד לחיים פעלתניים, מלאי התחוללות, פרודוקטיביות, הצלחה, סבלנות ושמחה. השינה מאפשרת לגוף להירגע ולחדש את עצמו, ובכך הוא נמנע ממשקל עודף, ממשיכה לחומרים מעוררים והתמכרויות שונות, ולתת למנגנוני הגוף לנוח ולאסוף כוחות, ממש כמונו.
Young woman cannot sleep

שינה בהיבט הנפשי

בהיבט הנפשי, יש בשינה משמעות גדולה לאיכות חיים, שכן בשינה אנו מעבדים את המציאות שאותה אנו חיים בשעות הערות, ויכולים להכיל, לעבד ולסנן את החוויות שלנו, אלו שאספנו במשך היום. מכאן, נוכל להתעורר לחיים מלאי משמעות.

לשיחת ייעוץ ראשונית חינם ללא התחייבות

התקשרו אלינו 058-749-6111 או השאירו פרטים ונחזור אליכם

נגישות
לוגו של וואטסאפ